zoeken
Zoekresultaten
-
projecten
Invaldag Edufictie voor de basisschool
Edufictie is leren met geofictie. Geofictie is het bedenken van niet bestaande landen. Bij Edufictie ontwerpen leerlingen in 1 lesdag hun eigen fantasieland. Na afloop presenteren ze hun land aan de groep. Dit programma kan ik zelfstandig draaien aan een klas in de bovenbouw van het basisonderwijs (groep 6,7 en 8). Toezicht van docenten is niet nodig. Meer informatie? Neem een proefaccount - Heeft u een tip ter aanvulling van het aanbod op gastindeklas.nl? Ga dan naar het prikbord en
plaats daar uw tip!Ga naar het prikbord -
gastlessen
Crimelife: (cyber) pesten? Groepsdruk?
Wij geven voorlichtingen/trainingen over criminaliteit, (cyber)pesten en groepsdruk. Alles wordt bespreekbaar gemaakt en we bieden hulp aan jongeren die dat nodig hebben. Samen met de school worden er maatregelen getroffen en de pesters worden geconfronteerd en aangepakt. Onze kernwaarden: bewustwording, respect en veiligheid. Meer informatie? Neem een proefaccount -
lespakketten
Wat zou jij beslissen
Onder de naam ‘wat zou jij beslissen?’ heeft het Nationaal Comité Veteranendag een lespakket ontwikkeld, waarmee leerlingen van het voortgezet en hoger onderwijs inzicht krijgen in de situatie waarin je als militair kunt komen te verkeren in een oorlog of conflict. De scholier kruipt in de huid van een veteraan en komt voor moeilijke keuzes te staan. Meer informatie? Neem een proefaccount -
gastlessen
Veteraan in de klas
Militairen, zowel mannen als vrouwen, zetten zich overal ter wereld in, in dienst van de vrede of in oorlog. Veteranen van uiteenlopende oorlogen en vredesmissies (denk aan Nieuw-Guinea, Libanon, Bosnië of Afghanistan) bezoeken scholen en gaan in gesprek met leerlingen over hun uitzending. Gastlessen van veteranen zijn een goed voorbeeld van levend en bevraagbaar onderwijs. De kracht zin in de persoonlijke verhalen over militaire ervaringen en de gevolgen daar van. Een gastles van ‘Veteraan in de Klas’ sluit naadloos aan bij uiteenlopende vakken en opleidingen. Denk hierbij aan burgerschapsvorming, geschiedenis, filosofie, verpleegkunde, PABO of culturele maatschappelijke vorming. Daarnaast kan een gastles ook aansluiten bij uiteenlopende thema’s, zoals oorlog en vrede, huisvesting, hygiëne, pesten, 4&5 mei en levensbeschouwing. Het programma richt zich op groep 7 en 8 van het basisonderwijs, het gehele middelbaar, beroeps- en hoger onderwijs. Meer informatie? Neem een proefaccount -
gastlessen
IN DE FOUT OF NIET
Ik sta voor de klas en vertel over mijn leven van criminaliteit en mijn gevangenisstraf en hoe het echt in de gevangenis is en niet zoals je hoort en ziet op tv en vertel hoe het is om weer buiten te zijn na jaren vast te hebben gekeken. hoe mensen tegen je aankijken en de maatschappij Meer informatie? Neem een proefaccount -
lespakketten
Aan de slag met de euro!
De les 'Aan de slag met de euro!' is gemaakt voor groep 5 en 6. Het lesmateriaal leert kinderen aan de hand van praktijkgerichte opdrachten de euro te (her)kennen en met de euro te rekenen. Doordat er met speelgeld wordt gewerkt en de opdrachten inspelen op de werkelijkheid, kan het materiaal ook ingezet worden in het speciaal (basis)onderwijs. Meer informatie? Neem een proefaccount -
lespakketten
Hoe word ik rijk?
De les 'Hoe word ik rijk?' zet kinderen aan het denken over de keuzes die zij hebben en de financiele gevolgen daarvan. Goed omgaan met geld is niet makkelijk. Er zijn zoveel keuzes op zoveel verschillende momenten in ieders leven. En veel beslissingen hebben financiële gevolgen. Dat geldt ook voor kinderen. Daarom is het belangrijk dat kinderen leren bewust om te gaan met geld. Meer informatie? Neem een proefaccount -
excursies
Samen sterk?! - Group building weekend
Hoe zit jouw groep in elkaar? Door middel van uitdagende werkvormen leer je elkaar (opnieuw) kennen. Je ervaart hoe verschillende mensen op verschillende manieren onderdeel zijn van een groep en hoe iedereen tot zijn of haar recht kan komen en kan bijdragen aan de dynamiek. Meer informatie? Neem een proefaccount -
lespakketten
Mensjesrechten
Aan de hand van minidocumentaires over de herkenbare en indrukwekkende verhalen van kinderen in Nederland, gaan leerlingen aan de slag met actuele kinderrechtenkwesties in Nederland. Het lesmateriaal daagt leerlingen uit kinderrechtenproblemen in kaart te brengen, naar oplossingen te zoeken en zich een mening te vormen over lastige stellingen en dillemma's. Meer informatie? Neem een proefaccount -
projecten
Jongeren in debat met politiek
Ter voorbereiding op de aankomende verkiezingen van 12 september aanstaande, organiseert UNICEF i.s.m. het Nederlands Debat Instituut op 10 september een debat tussen jongerenvertegenwoordigers van de politieke partijen en jongeren uit het voortgezet onderwijs. Bent u een actieve debatschool? Dan is dit wellicht interessant voor u! Codename Future is door UNICEF gevraagd om scholen uit te nodigen zich aan te melden voor dit debat. Om aan het debat deel te kunnen nemen vindt een voorronde plaats op 1 september waaraan 20 scholen deel kunnen nemen. Deze scholen kunnen een team van 4 leerlingen (leerjaar 2 en 3) afvaardigen, waar een vakjury uiteindelijk 8 scholen zal selecteren. Zij zullen vervolgens op 10 september in debat gaan met de jongerenvertegenwoordigers van de politieke partijen over belangrijke thema’s uit de samenleving. Hier worden zij op voorbereid door het Nederlands Debat Instituut. Algemene informatie Doelgroep: leerjaar 2 en 3 van het voortgezet onderwijs. Planning: •1 september 2012: debattoernooi, voorronde 20 scholen •Week van 3 september 2012: Voorbereiding op debat met de politiek. Dagdeel op de school o.l.v. het Nederlands Debat Instituut •10 september 2012: 8 scholen in debat met politiek o.l.v. het Nederlands Debat Instituut Klik hier voor meer informatie (PDF): http://www.codenamefuture.nl/files/UNICEF%20THE%20BATTLE.PDF Meedoen? Aanmelden kan via martijn@codenamefuture.nl of bel 070-302.47.70. Er kunnen nog maximaal 5 scholen deelnemen! Meer informatie? Neem een proefaccount - Niet gevonden wat u zocht? Ga dan naar het
prikbord en stel daar uw vraag!Ga naar het prikbord