zoeken

Zoekresultaten



Dierenrechten
gastlessen
Dierenrechten
Wij geven lessen over dierenrechten, dierethiek, onze organisatie Animal Rights, activisme, de veehouderij, veganisme, vegetarisme, plantaardige voeding. Meer informatie? Neem een proefaccount
Crimelife: (cyber) pesten? Groepsdruk?
gastlessen
Crimelife: (cyber) pesten? Groepsdruk?
Wij geven voorlichtingen/trainingen over criminaliteit, (cyber)pesten en groepsdruk. Alles wordt bespreekbaar gemaakt en we bieden hulp aan jongeren die dat nodig hebben. Samen met de school worden er maatregelen getroffen en de pesters worden geconfronteerd en aangepakt. Onze kernwaarden: bewustwording, respect en veiligheid. Meer informatie? Neem een proefaccount
Welkom in mijn hoofd
projecten
Welkom in mijn hoofd
Wat zit er in je hoofd? Wat komt eruit? Hoe ga je daar mee om? Hoe gaan anderen daarmee om? Hoe gaan wij daar met elkaar mee om? Een neurobioloog komt in de klas vertellen over de werking van de hersenen. Ze heeft een zeer bijzondere hersenpan meegenomen. Een brein van een geniale uitvinder die wegens hyperactief gedrag van school gestuurd is. De presentatie lijkt goed voorbereid, de bioloog heeft alles onder controle. Of vertelt haar buitenkant toch iets anders dan haar binnenkant? Welkom in mijn hoofd is een verbeeldend en verdiepend theaterprogramma- een voorstelling en workshop in de klas- waarin de groep een uniek kijkje krijgt in het hoofd van Thomas Edison en andere personages. Zoals Edison alles in twijfel trok, zullen de acteurs en leerlingen samen vragen stellen bij labels, vooroordelen, stigma’s en de verschillen in onze hersenen. Onderzoekend. Vanuit verwondering. De voorstelling loopt door in een op maat gemaakte workshop waarin leerlingen en docenten door creatieve oefeningen zichzelf en elkaar beter leren kennen. Zo ontstaat begrip, openheid en komt er ruimte om na te denken over hoe met elkaar om te gaan. Meer informatie? Neem een proefaccount
geen afbeelding
gastlessen
Merkstrategie
Of je nu een groot bedrijf aanstuurt of als ZZP’er werkt; je ontkomt er niet aan dat je – om aan consumenten te komen – jouw merk moet marketen. Vanuit onze jarenlange ervaring trainen we jou en je medewerkers in de verschillen tussen offline en online marketing. Hierbij nemen we praktijkvoorbeelden tot in detail met je door. Praktijkvoorbeelden die inzicht tonen in de wijze waarop onbekende merken zonder volgers in een periode van twee tot drie jaar tijd meer dan miljoenen volgers hebben geworven. De omzetten van deze merken zijn meegegroeid naar meer dan €100.000,- per maand! Meer informatie? Neem een proefaccount
Identiteit
gastlessen
Identiteit
Ik ben Ricardo Kok, 25 jaar oud en een turbulent leven achter de rug. Ik heb in mijn leven ontdekt hoe belangrijk identiteit is, en hoe belangrijk het is, dat dit gevormd kan worden tijdens de puberteit. Zo, niet dan kan dit ernstige gevolgen hebben, zoals verslaving (werk, seks, drugs, alcohol), criminaliteit enzovoorts. Ik ben momenteel een boek over dit thema aan het schrijven: "Sta op en Schitter in wie je bent". En ben bereid om op uw school één of meerdere gastlessen te geven over het thema: Identiteit. Onderwerpen die hieronder vallen zijn: Karakter, Hart, Gevoelens, Emoties, Persoonlijkheidsstoornissen, Seksualiteit, Verslaving, Homoseksualiteit, Transseksualiteit, Zelfbeeld, Zelfvertrouwen, Eigenwaarde, Zingeving enzovoorts. Meer informatie? Neem een proefaccount
Aan de slag met de euro!
lespakketten
Aan de slag met de euro!
De les 'Aan de slag met de euro!' is gemaakt voor groep 5 en 6. Het lesmateriaal leert kinderen aan de hand van praktijkgerichte opdrachten de euro te (her)kennen en met de euro te rekenen. Doordat er met speelgeld wordt gewerkt en de opdrachten inspelen op de werkelijkheid, kan het materiaal ook ingezet worden in het speciaal (basis)onderwijs. Meer informatie? Neem een proefaccount
Heeft u een tip ter aanvulling van het aanbod op gastindeklas.nl? Ga dan naar het prikbord en
plaats daar uw tip!Ga naar het prikbord
Hoe word ik rijk?
lespakketten
Hoe word ik rijk?
De les 'Hoe word ik rijk?' zet kinderen aan het denken over de keuzes die zij hebben en de financiele gevolgen daarvan. Goed omgaan met geld is niet makkelijk. Er zijn zoveel keuzes op zoveel verschillende momenten in ieders leven. En veel beslissingen hebben financiële gevolgen. Dat geldt ook voor kinderen. Daarom is het belangrijk dat kinderen leren bewust om te gaan met geld. Meer informatie? Neem een proefaccount
Mensjesrechten
lespakketten
Mensjesrechten
Aan de hand van minidocumentaires over de herkenbare en indrukwekkende verhalen van kinderen in Nederland, gaan leerlingen aan de slag met actuele kinderrechtenkwesties in Nederland. Het lesmateriaal daagt leerlingen uit kinderrechtenproblemen in kaart te brengen, naar oplossingen te zoeken en zich een mening te vormen over lastige stellingen en dillemma's. Meer informatie? Neem een proefaccount
Jongeren in debat met politiek
projecten
Jongeren in debat met politiek
Ter voorbereiding op de aankomende verkiezingen van 12 september aanstaande, organiseert UNICEF i.s.m. het Nederlands Debat Instituut op 10 september een debat tussen jongerenvertegenwoordigers van de politieke partijen en jongeren uit het voortgezet onderwijs. Bent u een actieve debatschool? Dan is dit wellicht interessant voor u! Codename Future is door UNICEF gevraagd om scholen uit te nodigen zich aan te melden voor dit debat. Om aan het debat deel te kunnen nemen vindt een voorronde plaats op 1 september waaraan 20 scholen deel kunnen nemen. Deze scholen kunnen een team van 4 leerlingen (leerjaar 2 en 3) afvaardigen, waar een vakjury uiteindelijk 8 scholen zal selecteren. Zij zullen vervolgens op 10 september in debat gaan met de jongerenvertegenwoordigers van de politieke partijen over belangrijke thema’s uit de samenleving. Hier worden zij op voorbereid door het Nederlands Debat Instituut. Algemene informatie Doelgroep: leerjaar 2 en 3 van het voortgezet onderwijs. Planning: •1 september 2012: debattoernooi, voorronde 20 scholen •Week van 3 september 2012: Voorbereiding op debat met de politiek. Dagdeel op de school o.l.v. het Nederlands Debat Instituut •10 september 2012: 8 scholen in debat met politiek o.l.v. het Nederlands Debat Instituut Klik hier voor meer informatie (PDF): http://www.codenamefuture.nl/files/UNICEF%20THE%20BATTLE.PDF Meedoen? Aanmelden kan via martijn@codenamefuture.nl of bel 070-302.47.70. Er kunnen nog maximaal 5 scholen deelnemen! Meer informatie? Neem een proefaccount
Lespakket over bont
lespakketten
Lespakket over bont
Sinds een aantal jaren zijn bontkragen ruimschoots aanwezig in het straatbeeld. Bont voor Dieren vindt dit erg verontrustend en probeert mensen via verschillende campagnes bewust te maken van het dierenleed dat er komt kijken bij de productie van bont. Om ook kinderen te bereiken heeft Bont voor Dieren een lespakket samengesteld voor groep 7 en 8 van het basisonderwijs. Deze les heeft als doel het overbrengen van informatie over de productie van bont zodat kinderen zich bewust zijn van hetgeen dat te koop is in de winkels. De les kan ingepast worden in het reguliere programma. U ontvangt een handleiding, een tekstboekje en een werkboekje. De handleiding geeft uitleg over de basisles en levert de nodige achtergrond informatie over bont. Bont voor Dieren vindt het belangrijk dat kinderen kennis hebben over bont omdat er vandaag de dag steeds meer bont wordt gedragen. De insteek van de les is dat het belangrijk is om te weten waar bont vandaan komt en waarom de Bont voor Dieren de productie van bont niet rechtvaardig vindt. Belangrijk hierbij is dat de Bont voor Dieren niemand wil veroordelen die er wel voor kiest om bont te dragen. Leerlingen met een bontkraag willen wij niet bestempelen als ‘fout’, maar we vinden het wel van belang dat de leerlingen weten waar ze voor kiezen en weten hoe het anders zou kunnen. Om dit te bereiken zijn er voor de les de volgende doelen opgesteld: - De leerlingen kunnen vertellen waar bont vandaan komt, hoe het geproduceerd wordt en wat in grote lijnen de leefomstandigheden van de dieren zijn; - De leerlingen kunnen enkele argumenten opnoemen van voor- en tegenstanders van het dragen van bont; - De leerlingen kunnen aan de hand van de genoemde argumenten beschrijven of zij voor of tegen bont zijn en waarom. De les haakt met deze doelen in op twee kerndoelen voor het basisonderwijs. Het betreft doelen binnen het leergebied oriëntatie op jezelf en de wereld. - 35; de leerlingen leren zich redzaam te gedragen in sociaal opzicht, als verkeersdeelnemer en als consument. - 39; de leerlingen leren met zorg om te gaan met het milieu. Meer informatie? Neem een proefaccount
Niet gevonden wat u zocht? Ga dan naar het
prikbord en stel daar uw vraag!Ga naar het prikbord

vorige 1 2 3 4 volgende

ik zoek aanbod
inspireer mij!
gratis account aanmaken
ik heb aanbod
meld uw aanbod hier aan
kijk wat scholen zoeken
inloggen