zoeken

Zoekresultaten



Jong bevrijd
projecten
Jong bevrijd
Een educatief project over de Tweede wereldoorlog in het kader van 75 jaar bevrijding. Meer informatie? Neem een proefaccount
Welkom in mijn hoofd
projecten
Welkom in mijn hoofd
Wat zit er in je hoofd? Wat komt eruit? Hoe ga je daar mee om? Hoe gaan anderen daarmee om? Hoe gaan wij daar met elkaar mee om? Een neurobioloog komt in de klas vertellen over de werking van de hersenen. Ze heeft een zeer bijzondere hersenpan meegenomen. Een brein van een geniale uitvinder die wegens hyperactief gedrag van school gestuurd is. De presentatie lijkt goed voorbereid, de bioloog heeft alles onder controle. Of vertelt haar buitenkant toch iets anders dan haar binnenkant? Welkom in mijn hoofd is een verbeeldend en verdiepend theaterprogramma- een voorstelling en workshop in de klas- waarin de groep een uniek kijkje krijgt in het hoofd van Thomas Edison en andere personages. Zoals Edison alles in twijfel trok, zullen de acteurs en leerlingen samen vragen stellen bij labels, vooroordelen, stigma’s en de verschillen in onze hersenen. Onderzoekend. Vanuit verwondering. De voorstelling loopt door in een op maat gemaakte workshop waarin leerlingen en docenten door creatieve oefeningen zichzelf en elkaar beter leren kennen. Zo ontstaat begrip, openheid en komt er ruimte om na te denken over hoe met elkaar om te gaan. Meer informatie? Neem een proefaccount
Learn By Movement
projecten
Learn By Movement
Learn By Movement In september 2015 zijn wij gestart met ons initiatief ‘Learn by Movement’. Het doel van ‘Learn by Movement"is om mensen bewust te maken van de effecten van (on)gezonde producten op het lichamelijk en geestelijk functioneren. Een lichaam dat de juiste voedingstoffen binnenkrijgt zal energieker zijn en beter bestand tegen ziekten en ongemakken. Dat is dus altijd een win-win situatie! Om kinderen, ouders, docenten en opvoeders bewust te maken over het belang van gezonde voeding hebben wij (sport)lessen ontwikkeld, waarbij op een actieve manier verschillende onderwerpen aan bod komen. Daarnaast vinden wij het belangrijk om ook onderwerpen zoals (zelf)respect normen en waarden en samenwerken hierin te verwerken. Het aanbod van LBM -(Sport)lessen in de vorm van een cursus of losse les. -Interactieve presentaties voor (gast)ouders, scholen, vakorganisaties en verenigingen. - Workshops - Sportdagen en evenementen - Thema weken - Gastlessen - Trainingen Alles zit in de kracht van herhaling. Door meerdere lessen aan te bieden wordt de lesstof beter opgenomen en onthouden. Zo bieden wij een cursus aan die bestaat uit minimaal 4 lessen. Elke les staat in het teken van een ander thema.De lessen bestaan uit actieve spellen en opdrachten over voeding, gezondheid en bewegen. Na iedere les wordt een opdracht gegeven om thuis mee aan de slag te gaan. Kinderen kunnen aan het einde van de cursus een certificaat verdienen. De lessen kunnen worden aangepast aan de leeftijd, de doelgroep en uw specifieke wensen. Uiteraard is het ook mogelijk om losse lessen en thema’s te verzorgen voor ouderavonden, docentendagen, feestdagen enz. Heeft u andere vragen of wensen voor uw school wij denken graag met u mee. Meer informatie? Neem een proefaccount
Vind je eigen spiritualiteit
projecten
Vind je eigen spiritualiteit
De achtergrond en het levensverhaal van ieder mens, kind of volwassene, biedt aanknopingspunten voor een heel eigen, individuele spiritualiteit. Met Esoterie in Begrijpelijke Taal in de hand inventariseer je je hoogst eigen vorm van zingeving. Als school of groep kunnen we op zoek gaan naar gemeenschappelijke noemers die het groepsgevoel en het gevoel van zin en richting versterken. De uitkomst is in alle gevallen hoogst interessant. Meer informatie? Neem een proefaccount
Avontuur door Amsterdam
projecten
Avontuur door Amsterdam
Kinderen op een creatieve manier kennis laten maken met de geschiedenis van hun eigen stad, buurt, straat of school. Verhalenschat komt met zelf geschreven verhalen over twee kinderen die avonturen in Amsterdam beleven. Hier horen uiteenlopende opdrachten bij, zoals: - onderzoek de geschiedenis van je straat - ga op zoek naar oude foto´s - hoe ziet jouw ideale stad eruit? - interview je opa of oma Mooi project om verbondenheid met eigen omgeving en geschiedenis te stimuleren. Ook mogelijk voor niet-Amsterdam Meer informatie? Neem een proefaccount
Heeft u een tip ter aanvulling van het aanbod op gastindeklas.nl? Ga dan naar het prikbord en
plaats daar uw tip!Ga naar het prikbord
De vrouw als Object
projecten
De vrouw als Object
Wat is de rol van de vrouw in de maatschappij? Wordt de vrouw als object gezien, hoe ziet de vrouw zichzelf eigenlijk, is het nodig om jezelf als object te presenteren om een status of een sociale positie te behalen en hoe zien de mannen de vrouw eigenlijk? Het ideaalbeeld van de vrouw heeft veel invloeden op de jeugd van tegenwoordig. Tijdens de voorstelling worden de jongeren geconfronteerd met het thema, waardoor er aandacht besteed wordt aan het volwassen worden en het vrouw zijn. Middels de voorstelling “De vrouw als object” leren de leerlingen op een creatieve wijze een eigen mening vormen over hetgeen dat getoond wordt. Van meisje naar vrouw, van vrouw tot man en van vrouw tot vrouw! Meer informatie? Neem een proefaccount
Omdat je het waard bent
projecten
Omdat je het waard bent
Een groep leerlingen die moeten nakomen op school, worden de hele dag bezig gehouden met doen van rotklusjes. Er hangt een onaangename sfeer op school, de leerlingen krijgen nummers in plaats van namen, de wc’s moeten geboend worden en er ontstaan enkele ruzies tussen leerlingen en docenten. Behalve dat is er ook nog eens een nieuwe leerling waar niemand iets van begrijpt. De structuur van de voorstelling wordt deels bepaald door enkele leerlingen van uw school. Ze beginnen de dag met de voorbereiding van de voorstelling en eindigen de dag met de uitvoering van de voorstelling. Door deze manier van spelen krijgt de voorstelling een persoonlijk tintje, in de voorstelling zit informatie van de leerlingen verwerkt. Meer informatie? Neem een proefaccount
 Maak je dromen waar
projecten
Maak je dromen waar
Leerlingen dromen in hun puberteit vaak over het behalen van hun examen, werken of studeren en hebben ze hoop voor het tegenkomen van de liefde van hun leven. Al die vragen kunnen soms verwarrend zijn, maar geen nood: Jo weet raad! De leerzame, doch speelse voorstelling ‘Maak je dromen waar’ zit vol verassing en emotie, maar ook vol interactie. Leerlingen krijgen de kans om op het podium mee te helpen. De leerlingen worden met respect behandeld en zijn de ster van de dag. In de voorstelling wordt op een speelse wijze meegegeven over hoe de leerlingen hun dromen waarmaken, hoe de leerlingen dingen bereiken in hun leven en vooral: hoe u kartonnen torens bouwt. Meer informatie? Neem een proefaccount
Remember Me!
projecten
Remember Me!
Aan het begin van de voorstelling filmt Jasper zichzelf en vraagt aan de leerlingen wat hun eerste indruk van hem is. Vervolgens geeft hij het publiek een kijkje in zijn leven, waardoor het publiek ontdekt of deze eerste indruk klopt of niet. In de eerste scène presenteert Jasper zich als een vriendelijke, extraverte jongen. In de volgende scènes wordt Jasper steeds meer onvoorspelbaar en manipuleert bijvoorbeeld zijn klasgenoten. Het publiek leert niet alleen Jasper kennen, maar ook zijn klasgenoten Michiel, Hanna, Roos en Sharon. Tijdens de voorstelling worden er zeven meerkeuze vragen gesteld, waardoor de leerlingen gaan nadenken over wie ze zijn en wie ze willen zijn. Ze hoeven slechts ‘A, B of C’ in te vullen op hun kaart. In de aansluitende les worden deze vragen behandeld. In de workshops Podium (theater en dans), Taal (rap, poëzie en speech) en Kunst (schilderen en collage) maken de leerlingen een persoonlijk statuut. Hierin verwoordt iedere leerling wat hij of zij belangrijk vindt in het leven. Voor een blijvende herinnering en een goede manier van afronden van de dag wordt door een technicus van Switch een complicatie van de dag gemaakt en getoond bij de afsluiting. Meer informatie? Neem een proefaccount
Survivors!
projecten
Survivors!
Pesten is een onderwerp dat op bijna iedere school aan bod komt. In de voorstelling Survivors! zijn de leerlingen samen met de spelers getuige van pesten. De leerlingen worden in de loop van de voorstelling bij het spel betrokken en krijgen de kans om de pester duidelijk te maken waarom zijn gedrag niet door de beugel kan. Doordat er actuele onderwerpen in de voorstelling zijn verwerkt, weten ze jongeren extra te betrekken bij de voorstelling. De voorstelling is ontwikkeld op basis van de methodiek van psycholoog en pestdeskundige Bob van der Meer. Het eerste anderhalf uur kijken de leerlingen naar de voorstelling, daarna wordt anderhalf lesuur ingevuld met een bespreking over pesten. Door middel van deze voorstelling willen wij middelbare scholen ondersteunen bij het behandelen van maatschappelijke onderwerpen, zoals pesten en relaties. Meer informatie? Neem een proefaccount
Niet gevonden wat u zocht? Ga dan naar het
prikbord en stel daar uw vraag!Ga naar het prikbord

vorige 1 2 3 4 5 6 volgende

ik zoek aanbod
inspireer mij!
gratis account aanmaken
ik heb aanbod
meld uw aanbod hier aan
kijk wat scholen zoeken
inloggen